søndag 2. oktober 2011

Førjuls-Kosebok

I dag har jeg vært langt ute i skauen på Elg-scrap. Det vil si, jeg har vært på Bjørkelangen hos Ida og gjengen. Takk til Ida og dere andre for en kjempekoselig dag.
Og jeg har møtt verdens søteste pusekatt-unger. Sukk...

Jeg hadde med en liten vertinnegave til Ida - en "førjuls-kosebok". Koseboka inneholder et trykk av hver av motivene fra Bildmålarna som jeg kjøpte på messa forrige helg.

Koseboka blir med i disse utfordringene:

CLP #41 - Skisse
Card and Scrap #17 - Embossing/Distressing (teksten på tag'en er embosset, alle kanter er distresset med Chestnut Roan)
I Love Promarkers #85 - Get Distressing (all the edges is distressed with Chestnut Roan)
Sukkersøtt #139 - Dekorer alle sidene på kortet ditt (har ikke noe kort, men alle sider er dekorert)
Sketchy Colors #87 - Rødt, Grått og Grønt

og Hjertebodens Juleblogg for oktober.

Over er forsiden av koseboka, og under ser dere innsiden av forsiden. Der er det en Vennskapsoppskrift fra North Star Stamps.

Her er innsiden av den bakerste permen, også med motiv fra Bildmålarna, som er fargelagt med promarkers. Hvilke farger jeg har brukt kommer nederst.

Denne lille frøkna minner meg om tegningene i en bok jeg hadde da jeg var liten - Alle vi barna i Bakkebygrenda og ei lita jente som het Kristi...

Og baksiden av boka.

Hudfarge: Apricot, Oatmeal, Blush og Almond
Hår: Spice, Gold, Tulip yellow og Ivory (også lyset i lykta)
Rød: Burgundy, Crimson, Poppy og Lipstick Red
Grå: Warm Grey 1-5
Grønn: Olive Green, Pear Green, Lime Zest

25 kommentarer:

Yvonne sa...

Nyyydelig var denne Gro! Heldige Ida ass!
Tuusen takk for en kjempekoselig dag! Og om bare litt over en uke er det treff igjen! Og DA skal jeg være effektiv da. Kanskje...
Ha en flott uke!
Klem

Lenas kort sa...

Den ble bare så nydelig :-) Takk for en hyggelig scrappe dag :-)Nå teller jeg ned til Ski ;-) Gleder meg masse :-) Ha en flott uke :-)

Lambi sa...

Så koselig kosebok du har laget! Superfine juleark og såå koselig med bildmålarna motivene du har fargelagt så lekkert da! Koselig vertinnegave Gro! :) Klem

Anne Bente sa...

wawww hvor er den flot, tak for inspiration

100000 tak for at du deltager på Card and scraps udfordring
klemmmm

Nina sa...

Ohlala, for en vakker bok!! Nydelig fargelagt og lekre ark.

Klem fra Nina.

Maria Therese sa...

Nydelig Gro ♥♥

Ida sa...

Takk for sist! Var så hyggelig at du ville komme langt ut i skauen!:)
Satte stor pris på koseboka, nå har jeg mange fine motiver og kose meg med!:)
Kattungen lurte litt på hvor du hadde blitt av, håper nok du kommer igjen for og kose litt, kanskje få seg et nytt sted å bo?!:)
Klem

Kjersti sa...

For en koselig gave å få!! Regner med at mottakeren koser seg med motivene - de er jo så fine, og du fargelegger dem veldig bra, da! Ha en fin dag! Klem Kjersti

Lorraine sa...

Fabulous Gro. Really lovely. Thanks for taking part at I ♥ Promarkers this week.

Bodil sa...

Så nydelig kosebok :)
Heldig den som får denne :)
klem :)

Hildegunn sa...

Virkelig lekker bok! Og en herlig gave å få, tenker mottaker ble fornøyd!
Takk for at du deltar hos Sukkersött og lykke til!
Klem

Sissel sa...

Åhhh, så nydelig Gro, utrolig fin fargelegging av de herlige ungene.
Heldige Ida :)
Klem Sissel

jannes hobbykrok sa...

Nydelig! Tenk at det holdt seg så like fin, hele den laaaaange veien på landet! Denne boka var kjempefin, og jeg fikk lov å plukke litt på den etter at dere hadde drett i går!
Klem,Janne

Anonym sa...

Wooow, denne var bare kjempenydelig og så herlige og søte motiv :)
Måtte le av elg-scrap, kult og sikkert kjempekoselig :D
Lekker fargelegging og gjennomført nydelig :)
Klem Lill

katesacraftybugger sa...

gorgeous work ! Thanks for joining in the fun at I ♥ Promarkers this week- Kate x x

Tuppenshobbyblogg sa...

Så flott bok med nydelige motiver.De er skjønn de der ;0)

Kjersti

annes paperfun sa...

Ååå så lekkert kosebok!
Nydelig gjennomført og så mange fine detaljer du har med her.
Takk for at du deltar hos SC denne uken.
Klem Anne

Gry-Heidi sa...

Kjempenydelig kosebok og så koselig vertinnegave :)
Fine disse Bildmålarna motivene!

Klem

PS. Takk for at du er med på utfordringen til Card and Scrap :o)

❤ Kaia sa...

VANNVITTIG FLOTT..
Og fantastisk flotte motiver....
Klem fra Kaia

Astrid sa...

Så utrolig flott og koselig vertinnegave:-))) Heldige Ida!!!
Du fargelegger så nyyyydelig med Promarkerne Gro:-))
Lurer på om du tar et lite "kurs" på Ski-treffet eller om en kan henge over skulderen din og snappe til seg noen tips;-))

Takk for at du deltar hos Sukkersøtt. Lykke til!!

Klem Astrid:-)

Marianne-db sa...

Sukk så nydelig!! Utrulig herlig kosebok!
Ønsker deg en fin kveld :-)
Klem

Pinklady 68 sa...

En nydelig kosebok!! Heldige Ida:-)
Motivene er bare såå søte og flott fargelagt som alltid.

God helg! Klem Laila.

Janne-Lise sa...

Så fin denne koseboken var da :) Heldige Ida. En kjempegod idè var det.

Ønsker deg en fin scrappehelg :)

Angella sa...

Så fiiin den ble....
Heldige deg som har vært på treff igjen:) ...men jeg gleder meg mest til neste helg! :)

Håper jeg får sitte i nærheten av deg en plass ... VI snakkes
klem
Angella

Chelsea sa...

Hi Gro, just a darling little card and a beautiful take on the Sketch. Thanks for joining us at CLP, hope to see you on our next challenge.

Hugs and Love.