søndag 8. november 2009

By The Cute And Girly #2.

"By The Cute And Girly" er igang med sin andre månedsutfordring. Og den har tema "Winter Wonderland". Denne gangen har jeg prøvd meg på å lage et veggbilde på lerrett. Lerrettet måler 30x30 cm, stort nok for meg i første omgang.
Det første jeg gjorde var å gå over lerrettet med gesso. Så klinte jeg på det blårutete, som er øverste delen av en serviett. Jeg har malt rundt kantene med to blåfarger og litt hvitt, pluss litt cracklepaint i hjørnene.

Da dette var tørt, begynte jeg å dille med resten. Bildet henger nå over peisen vår, og er faktisk ganske fint. Blomsten nederst til høyre er svakt rosa, og det er også glitterlimet jeg har hatt på enkelte steder. Jeg måtte bare veie opp litt for alt det blå...
Fotografiet er av min yngste sønn, tatt i høstferien i år.
Jeg har også fått til en fotomontasje av forskjellige detaljbilder. Ganske stilig.

Bokstavene V I N T E R er tegnet på frihånd med promarkers, så har jeg tegnet rundt med tynn svart tusj, og tilslutt klippet jeg dem ut.

12 kommentarer:

jem (jane elizabeth middleton) sa...

Wow Gro, this is such a fabulous creation, I have looked at it for a long time and zoomed in to take in all the detail and textures, I love the photo is it your son, what a great winter scene. Thanks for sharing your creation with the cute and girly challenge. janex

Angella sa...

Jøss... en kunstner!!
Kjempefint! Dette kan du!

klem fra Angella
( som er dritlei av å rette spanskprøver:)

Pia sa...

wow så flot med mange skønne detaljer

Juls sa...

this is beautiful! I love the combo of papers, and the lovely distressed feel you have created! what a beautiful page! thanks for joining us at BTC&G

Beryl sa...

This is wonderful - the layout and all the layers are beautiful.
Thanks for joining us at By the Cute and Girly.
Beryl xx

Gry-Heidi sa...

WOW, dette var lekkert det !!! Utrolig nydelige farger og oppsett, og så mange lekre detaljer ! Jeg tviler ikke et sekund på at dette er lekkert over peisen :o)

Klem :)

brenda sa...

Hello Gro

What a wonderful LO. Adore the DP's and the music sections and those flowers are lovely.

Thanks for joining in at BTCG this month, good luck with the draws.

B x

pinky sa...

Gro this is simply stunning, love the colours and layout and the fab tag journalling. Thanks for playing with btcg this month.
Pinky

Jules sa...

Hi Gro

This is gorgeous.

So much to love and like about it.

The music sheet, the snowflakes, the flowers, the picture - they are all wonderful.

Thank you for playing along with By the Cute and Girly this month.

Love Jules xx

Scrappymax sa...

Ooh Gro this layout is stunning.
Thanks for joining us this month at BTC&G.
Max x

Linda S. L sa...

denne var helt utrolig vakker! NYDELIGE farger og oppsett! kunstnerisk bakgrunn, rett og slett amazing :) :)

Lora sa...

This is beautiful! I love all the detail and texture you have added.
Thanksfor joining us at BTC&G this month.
Lora x