onsdag 24. november 2010

Mmmmm . . . Marsipangris

I disse tider er det så mange som pynter sjokoladeesker, og da spesielt melkehjerter. Men siden jeg nok må si at jeg er over gjennomsnittet glad i marsipan, hadde jeg lyst til å lage en gaveeske med en marsipangris.
Esken er mitt bidrag til
Sketchy Colors #48: Prosjekter i Rødt og Hvitt,
Stamptacular Sunday Challenge #86: Time for Giving,
A Spoon Full of Sugar #131: Anything Goes, og
I Love Promarkers #42: Anything goes

Heldigvis hadde jeg fått stemplet opp dette herlige Tilda motivet av Angella i sommer, og det var vel nesten en selvfølge at hun og den lille grisen måtte pryde lokket. Tilda er selvfølgelig fargelagt med promarkers.

Esken lukkes med en flipp stanset ut med spellbinders. Jeg har magneter under flippen og panelet. Og snøkrystaller fra Martha Stewart som pynt.

Papirene jeg har brukt er fra Maja-design og den fine teksten inni lokket er fra North Star Stamps (den største...)
Har lagt ved en mal for dem som måtte ønske å lage en. Dette er bare malen på selve esken. Jeg har laget et ekstra lokk som måler 18 x 11 og limt oppå. De svarte feltene klippes bort.


29 kommentarer:

Anonym sa...

Wowwww den var fin:) fint å ha til gave til den som får mandelen i grøten på julaften;)mm er glad i marsipan jeg og.....Ha en Fin Kveld

Bodil sa...

Nydelig dekorert eske. flott mal du har tegnet opp :)
marsipan, nam :o)
klem :)

Wenche sa...

Nydelig pyntet marsinpaneske, Gro! Mmmm marsipan er yummy for my tummy.
Nydelig fargelegging som vanlig. Gratulerer med plassen som DT hos Passion for promarkers. Det er velfortjent så flink som du er med Promarkere ;D
Klemmer, Wenche :0)

bestevenn sa...

KJempefin eske, og det stempelet bør jeg vel skaffe meg nå? Her er det travelt med grisen og pappas h(und)est. Ønsker deg en flott shoppingtur til Gøteborg.

Lambi sa...

Hei Gro! Denne var kjempe fin! En god idé også! Kjenner noen marsipangris elskere.. ;) Nydelige ark du har brukt og lekkert pynta! Flinke du! Jeg er ikke så flink å blogge om dagen, men skal komme sterkere tilbake snart! :) Klem

Sissel sa...

Kjempefin marsipangriseske, motivet var jo bare midt i blinken og fargelegginga er vel bare nok et bevis på at du fortjener den nye DT-jobben, gratulerer så mye:))
Takk for oppskrift på eska.
Klem Sissel

Andie's Space sa...

Hi Gro,
What a gorgeous creation with such a cute little Tilda. Love the colours & the distressed look. Would love to try the contents, sounds like marzipan - YUM!! It's fabulous!
Hugs,
Andie xx

Pinklady 68 sa...

Nydelig marsipangris eske!!! Motivet perfekt til innholdet her da:-)
Takk for at du deler mal.
God tur til Gøteborg!!

Klem Laila.

Lorraine sa...

Just beautiful, Gro. Wonderful colouring. Thanks for taking part at I ♥ Promarkers this week.

Connie sa...

Så stilig.
Kjempe ide.
Elsker også marsipan. Nam nam....
Ha en super dag.
'Klem Connie

Lisbeths kort og scrap sa...

Denne var rett og slett nydelig! Og for en kjempeide! Tusen takk for at du la ut malen :)
Klem fra Lisbeth

Lene Aase sa...

For en nydelig eske Gro!!! Tilda med den lilla grisen passer jo bare perfekt! Takk for at du deler:)
Klemmer:)

Knerten sa...

Er såå enig med deg, Gro, marsipan er kjempedigg :-) Kjøpte to søte marsipangriser på messe på søndag i en flott gavekiste, men måtte gjemme den med en gang jeg kom hjem (nå husker jeg ikke hvor, da.. ha ha).
Nydelig eske og flott pyntet; det gjør seg med rødt. Herlig motiv også :-) Kan du røpe hvilke farger du bruker på klærne ? (Tar d gjerne på mail..)
Ha en fin dag, Gro.
Klem T.

Karen sa...

Really lovely, thanks for joining us at I ♥ ProMarkers.
xx

Eva Helen sa...

WOOW Så Lekker!
Veldig kreativt laget og så fine julefarger og flott fargelagt.

Klem Fra Eva Helen

Yvonne sa...

Utrolig lekker! Passet jo bare såå perfekt med denne Tildaen da. Jeg er laaangt over middels glad i marsipan, og burde vel laget en sånn til meg selv...
Ha en super dag!
Klem

Nina sa...

Nydelig pyntet eske. En herlig Tilda med grisen sin som passet helt supert her. Kos deg med julemarsipan i den kommende førjulstid;)

Gry-Heidi sa...

Skikkelig nydelig! Takk for ma :o) Denne skal jeg lage, får bare håpe innholdet er der fortsatt når jeg er ferdig, hi ,hi :) Kos deg i Gøteborg :o)

Klem :)

Gry-Heidi sa...

Takk for mal, skulle det selvfølgelig stå :o)

Anonym sa...

Så utrolig søt eske, Gro♥ Virkelig nydelig! Skjønne farger, og såå vakkert alt var, hele esken er jo bare vakker♥

Tusen takk for mal! Ha ei koselig adventstid♥ Klem

❤ Kaia sa...

Den var rålekker...
Herlig motiv, som passet perfekt til innholdet i boksen. Nydelig pyntet, og nydelig fargelagt.
Klem fra Kaia

Aina sa...

Virkelig en flott eske du har laget! Tenk så heldig den er, som får denne i gave:)

Anne sa...

Hihi, så herlig og søt! :D
Marsipan er altså et av julens høydepunkter ja, og jeg er streng på det: Ingen julemarsipan før i desember!

katesacraftybugger sa...

fabulous work , thanks for joining us at I ♥ Promarkers this week -Kate

Karita sa...

WOW!!! What a beautiful box, I love it! :)
Image looks so sweet with your fantastic colouring and your design is magnificent.

Thank you for sharing this wonderful gift idea with us :)

And thank you for joining us at this weeks SSC :) Hope to see you again :)

Hugs,
Karita

Maya sa...

Kjempelekkert marsipan eske!
Denne blir nok mottaker glad for, ikke bare får man herlig marsipan, men en lekker eske til også!
Nydelige Tilda er flott fargelagt!
Takk for at du deltar hos SC,
klem fra Maya

Sprytebyrd sa...

Wow! This is so pretty! What lovely colors and beautiful details!
Thanks for playing with us at Stamptacular Sunday this week! Good Luck on our Gift challenge!
Hugs
Dee (Spryte)♥
Sprytebyrds Spot

Anonym sa...

Hmmm...nå fikk jeg lyst på marsipangris. En kjempeflott eske!

Scrappegal sa...

NYYDELIG!!!!! :D
Takk for at du deler mal!!! *klem*