søndag 19. oktober 2008

Sukkersøtt utfordring 12.

Papirdesign.

Denne ukens oppgave fra sukkersøtt var å lage noe med tema jul - ikke kort. Etter en kort tid i tenkeboksen ble denne juleboken til. Hadde egentlig tenkt å lage en sånn uansett. Nå ble det bare litt tidligere enn tenkt.
Første bilde er av boken ferdig sannensatt med ringer. Tror jeg må kjøpe noen litt større ringer, for den ble litt tykkere enn jeg hadde trodd. Jeg har også tatt i bruk symaskinen for første, men ikke siste gang.

Bilde 2 er bokens for- og bakside:

Den har blitt dekorert med et hanglar stempel malt med distress. Teksten "Min Jul" er skrevet ut på PC. Hjertene er QK - 2 lagt oppå hverandre. Fløyelsbord og blonde er også med.

Det "personlige stempelet" på baksiden er skrevet ut på PC.

Bilde 3:

På disse sidene har jeg brukt forrige ukes skisse. Og her har ønskelisten fått plass.



Bilde 4:

Oppskrift på pepperkaker må selvsagt være med. Stempelet er fra "ladybugandfriends", og malt med distress. Oppskriften er skrevet ut på PC i mangel av stempel. Små stjerne eyelets har fått plass på begge sidene.


Bilde 5:

Godis hører med til jul. Så her følger 3 oppskrifter på julegodt. Snømann stempelet er fra Kreativ Hobby og malt med - ja - distress. Små hjerteknapper til pynt.

Bilde 6:

Her er nok en side laget etter en tidligere utfordring. Klippe, klippe. Til lyset har jeg brukt en fiskars sjablong. Og fordi jeg ikke fikser kutteren deres til annet enn rundinger, er det bare å klippe. Julestjernen er stanset ut med QK. Sangen er fra et mønsterark: "Det lyser i stille grender".

Bilde 7:

Her er siste side i min lille julebok, og deler av nok en utfordring er med: Minst 2 bretter. Her er det nok noen fler... Fant mal til denne i siste utgave av Ett Trykk. Ett fantastisk blad.

På motstående side har jeg satt på en CD lomme jeg kom over på Claes Ohlson, den er gjennomsiktig og har selvklebende bakside. Genialt. Kan brukes til mer enn CDer.


Da var denne lille visningen over...

13 kommentarer:

sonja sa...

Råflott !

Sianba sa...

For en flott julebok!

Anne Bente sa...

super lækker juleboks.

annes paperfun sa...

Så flott bok! Og så flott gjennomført på alle sidene.
Takk for at du deltar på utfordringen.
klem fra Anne

Caroline sa...

stilig bok!!

Joanna sa...

Du og du for en flott jobb du har gjort med denne boken. Den er aldeles nydelig:)


Klem fra Joanna

Sylvia Blum sa...

Gorgeous!!!

brit sa...

Kjempenydelig!!

Gry-Heidi sa...

Dette var litt av bok du:) Rålekker !!
Klem, Gry-Heidi

Maya sa...

OMG!!!
Denne er jo bare knallflott!
Og så stilig att du har tatt med flere av utfordringene vi har hatt!
Snakk om kreativ :)

Takk for att du er med,
klemmer fra Maya :)

WencheP sa...

Så lekker bok du har laget! :)

Bente sa...

Nydelig! Det må da ha vært litt av en jobb!!!

Gro sa...

Superflott julebok.
Blant mine favoritter denne uka!
Klem