søndag 16. mars 2014

Gul, tova veske

Det blir ikke så mye kortlaging på meg om dagen, men derimot har strikkepinner og heklenåler hatt nok å gjøre. 
For en uke siden ble jeg "lurt" med til byen (Oslo) av min søster, selvfølgelig med den baktanken at vi skulle GÅ hjem… Jeg klarte å få lagt inn en tur på Strikkedilla på Oslo City. Men i sekken på veien hjem ble noen herlige nøster fra Raumagarn. De skulle brukes til en veske jeg hadde kjøpt mønster til på nettet.
Og her er den:


Deltar med veska min hos Pinnekroken nå i mars, hvor tema er - EGENLUKSUS 
Vesken fant jeg hos FeltedButton, og oppskriften kjøpte jeg på Ravelry


Sirklene er forskjellige på begge sider, og stort sett alle de små er forskjellige.


Små stropper med knapper på hver side holder veska sammen. 



Her er garnet jeg kom hjem med. Også to nøster med merinogarn fra Drops fikk være med. De har blitt til en lysegul OL-lue...



Alle lappene før og etter montering - rimelig slapp...


Tovinga var selve spenningsmomentet for meg, men etter tre forsiktige runder i vaskemaskina endte jeg opp med to runder til på vanlig vask 40*. Bedre å tove for lite til å begynne med enn for mye...




3 kommentarer:

Jeanette sa...

Wow! Så fin. Og akkurat din farge jo :). Jeg har ikke prøvd meg på toving enda. Nå driver jeg og hekler bestemorsruter, som skal bli et lite pledd til sofaen. En beige sofa trenger litt farge ;). Hekler ca 1 rute om dagen, så tipper jeg blir ferdig om ca 2 ukers tid, da jeg skal hekle 20 stykk til sammen :). Veldig kjekt å ha med seg på toget på vei til jobb.
Gleder meg til å se vesken du har laget, håper du tar den med på Ski-treffet :). Kos deg til da! Klem Jeanette :)

Berit sa...

Så herlig en veske!!

Ida sa...

Herlig farge klatt!:))
Kos det i Ski, hils alle kjente!:))
Gleder meg vilt til neste helg!:)))
Klem