torsdag 26. september 2013

Strikke-heklet tunika og Ragg-sokker

For noen uker siden startet jeg på et litt spesielt prosjekt. Jeg dumpet innom en blogg, og kom ever en tunika som var både heklet og strikket. Den var utrolig nydelig. Og selvfølgelig fikk jeg lyst til å lage min egen.
Dermed startet jeg en jakt i mitt garnlager, på leting etter forskjellig garn som kunne passe til dette. Jeg fant alt fra billig bomullsgarn fra Søstrene Grene til Pelsgarn fra maaange år tilbake til Alpakkagarn fra garnbutikken. Og en del innimellom der også.
Det eneste som ble litt kjedelig da jeg kom så langt som dette, var at jeg måtte rekke opp nesten halvparten. Jeg var veldig i tvil om jeg skulle, men er fornøyd med valget mitt. 
(bildet er fra før jeg rakk opp)


Originalen hadde ikke ermer, men det kommer nok jeg til å lage på min.
Her er noe av garnet som dukket opp under jakten, men flere har kommet til etter at jeg tok dette bildet.


Flere bilder av tunika'en kommer etterhvert

Det har også blitt ett par raggsokker på meg. Jeg har alltid hatt litt sperre på sokker, fordi jeg synes aldri at jeg har fått til HÆL og TÅ pent. Men etter å har fulgt et ragg-sokk-strikke-kurs på FB gikk det som en lek.


Og det ble flere sokker. Disse heter "Cables In The Night". Og mønsteret kan kjøpes her.


Nå er det snart høstferie. Mann og barn drar til fjells på lørdag, mens jeg blir hjemme og reiser etter på onsdag. Men det betyr bare noen dager heeelt for meg selv i heimen. Deilig


5 kommentarer:

Ida sa...

Å fy så stilig! Men du må vel sy sammen, mellon strikk og hekle?
Digger sokkene, helen var jo superfin!:))
Sees i morra, gleder meg.
Klem.

Sissel sa...

Denne ser superfin ut, så lekre farger du har funnet fram, Gro-farger tenker jeg :)
Gleder meg til å se den ferdig.
Lestene (ragg-sokkene) har du skikkelig taket på, kjempefin felling både på hel og tå.
God helg :)
Klem Sissel

Bodil sa...

Spennende hekle-strikke prosjekt, gleder meg til å se resultatet :)
klem :)

Pinklady 68 sa...

Superfine farger på strikkeoghekle prosjektene dine!! Flink altså:-)

Ha en fin helg! KLem Laila.

Lenas kort sa...

Takk for en hyggelig scrappe kveld :-) Du er en mester med disse strikke pinnene dine :-) Lekkert! :-) Ha en fortsatt fin helg :-)