mandag 20. september 2010

EnvelopeFolder - Tutorial

Da har jeg forsøkt å klore sammen en tutorial på arkivmappa jeg laget tidligere i sommer. . .

Dette trenger du:

- 4 konvolutter (A5)
- Dobbelsidig tape (jeg har brukt den fra Nille som er 4 cm bred)
- Bazill 16,5 x 30,5 cm)
- Scor-Pal (eller annet)
- Skjærebrett

1 - Det første du gjør er å lime konvoluttene igjen

2 - Så skjærer du konvoluttene så de blir 11 cm høye (evt. dele dem på midten, men da ble mine ujevne i høyden. Hvorfor, aner jeg ikke)

3 - Sett en bit dobbelsidig tape øverst, midt på hver konvolutt. Om du vil sverte kantene passer det bra å gjøre nå :o)

4 - Lim konvoluttene sammen.

5 - Så skal bazillen preges. Det gjør du ved 12 cm, 13 cm, 25 cm og 26 cm. Brett der du har preget.

6 - Når det er gjort skal konvoluttene limes inn. Pass på at åpningen på konvoluttene vender opp mot den korteste "enden" - dette er lokket.

7 - Lim fast den lengste delen, og - VOILA - arkivmappa er ferdig.

Jeg har pyntet denne mappa også, men det får dere ikke se enda.
Mappa kan selvfølgelig lages større, men med 4 konvolutter blir det 8 lommer, og det passet akkurat til lengden på en bazill.

14 kommentarer:

Lene Aase sa...

Supert Gro, takk for at du deler!!!
Gleder meg til å se den ferdig pyntet;)
Klemmer:)

Mona sa...

Super tutorial. :D

Bodil sa...

Flott tutorial.
Takk for at du deler :)

ha en fin kveld :)

❤ Kaia sa...

Wow, kjempeflott.
Ei sånn skal jeg klage meg...
Tusen takk for at du deler...
Klem fra Kaia

Nina sa...

Så flott tutorial! Tusen takk for at du deler:)

Eva Helen sa...

Åhh tuuusen takk for at du deler!Veldig bra forklart ,så denne skal jeg prøve meg på en dag.



Klem Fra Eva Helen

Pinklady 68 sa...

Takk for flott tutorial Gro.

Ha en fin dag!
Klem Laila.

(PS.Syns jeg lånte den fineste tutorial av dem alle:-)

Anne Bente sa...

åh.... 10000000 tak for den.
klemmmmm

May-Bente sa...

Supert, takk for at du deler!!
spennende å se hvordan den blir, når du er helt ferdig.

Klem fra meg:=))

Lisbeths kort og scrap sa...

1000 takk for at du deler :)Den var helt super, enkel og forklarende.
Nå har jeg lagd min, med litt andre mål, nå gjenstår bare pyntinga - juhuu :D
Klem fra Lisbeth

Marianne H sa...

Oi da, den må jeg prøve. takk for at du la ut tutorialen, klem fra Toten :-))

Unknown sa...

how fun is this
please have a look at my blog for lots of tutorials with scor-pal
kit
My blog
http://kittyfranken.blogspot.com/

Lakrisstang sa...

Wow...... så flott mappe. Tusen takk for oppskriften :D
Gleder meg til å se den ferdig pyntet!!!

Rita sa...

Da har jeg latt meg inspirere av din flotte oppskrift, takk for inspirasjon!!!

Mvh Rita

http://ritaskortverden.blogspot.com/2011/01/arkivmappe-til.html