tirsdag 13. januar 2015

"Opp-ned" genser

Nå har jeg endelig prøvd på noe jeg aldri har gjort før, og det er å strikke genser "opp-ned". Jeg begynte med halsen, så la jeg ut på overdelen istedenfor å felle, og endte opp nederst på ermene og bolen. Noe mønster til genseren hadde jeg ikke, så det måtte jeg lage selv. Men jeg hadde lyst til å lage en "unik" genser til ei unik lita jente.


Garnet er Drops sitt Nepal (elsker det garnet), strikket på p 5, så genseren var rask å strikke. 
Knappen i halsen er fra Snella og Petronella, og lå bare å ropte på meg og genseren i butikken.



Det var både gøy og praktisk å strikke genser "opp-ned", så nå har jeg lyst til å prøve på en til meg selv også. Men først må jeg bli ferdig med "Drømmehalsen" jeg har begynt på… + et par andre småprosjekter. Så arbeidsløs blir jeg ikke med det første.




3 kommentarer:

Felisi sa...

Wow, for en flott genser! Imponerende at du har strikket den uten oppskrift, også ovenfra og ned da...

Nancy sa...

Nydelig, Gro:O) Du er helt rå!!! Lekkert møster, kul ide.
Opp ned og ut fra det blå, wow:O)

ANNEPÅLANDET sa...

Utrolig søt genser! Ovenfra og ned er en smart metode, jeg har blitt veldig glad i den varianten etter hvert :-)