mandag 25. februar 2013

Heklet babyteppe


I vinterferien kom jeg over mønsteret til disse hekla rutene. Oppskriften på dem er fra Stoff og Stil. Sammenheklingen og kanten rundt er selvkomponert.


Rutene var veldig artige å hekle og gikk fort unna. Problemet var at jeg hadde ingen planer om å begynne hekle noe stort teppe. Og dermed ble et lite babyteppe skapt. Noe jeg absolutt IKKE har brukt for, men det var gøy likevel. Og en ny eier finner vi sikkert.


I går kom jeg også over utfordringsbloggen Pinnekroken, en utfordringsblogg for hekling, strikking og hakking. Og nå i februar har de tema KARNEVAL, og jeg prøver meg, for første gang, med babyteppet mitt der.
For meg er karneval masse farger, så jeg får håpe de godkjenner det


Er hjemme med en 8-åring som kastet opp i natt. Men det ser ut som formen er fin, og vi satser på skole /jobb igjen i morgen.


9 kommentarer:

Pinklady 68 sa...

Å, dette ble kjempefint!! Så flink du er til å hekle også Gro:-)
God bedring i heimen!

Klem Laila.

Tuppenshobbyblogg sa...

Åå teppet er nydelig.
Så friske fine farger,fikk vårfølelse av å se på det.
Mønsteret i rutene er veldig fint.

Klem,Kjersti

Heidi sa...

Å for et herlig babyteppe.
Nydelige farger du har satt sammen.

Klem Heidi:)

❤ Kaia sa...

NYDELIG teppe..
Nydelige ruter, og lekre farger...

Klem fra Kaia

Bodil sa...

så nydelig babyteppe i nydelige farger :)

Monie sa...

Nice! I like the bright colors. Greeting from Monie

enel sa...

Jeg er helt enig med deg i at karneval er mye farger! Så gøy at du snublet over oss :-)

Takk for bidraget til Pinnekrokens karnevalutfordring!

Vennlig hilsen Eirin
- Pinnekroken -

Ingridstua sa...

Et nydelig babyteppe i flotte farger! :) kjempefint var det :)

Siri sa...

Det teppet ble helt nydelig!