lørdag 2. juli 2011

Siste prosjekt før ferien - en "kosebok"...

... som jeg skal ha med når jeg drar ut til Nesodden med ungene på mandag. Kan jo være greit å ha noe å gjøre om været ikke er på sitt beste.
"Koseboka" er mitt bidrag til disse utfordringene:

Sketch Saturday #162 - skisse
Just Magnolia and Hänglar #113 - Anything goes (... Shabby Chic)
Vintage Utfordringen #25 - Bruk minst 3 forskjellige dies/puncher (jeg har 4. Bilde nederst)
Card and Scrap #12 - Bruk punch/dies
Allsorts #110 - Free and Easy

Den nydelige Hänglar-jenta foran på boka er fargelagt med distress ink. Papirene er fra Pion, og de er svertet og rufset. Jeg har brukt osteklut bak motivet.

Boka er fylt med 18 Magnolia- og Hänglar motiv.

Innsiden av den bakerste permen har fått et Tilda motiv. Dette er også fargelagt med distress.


Fordelen med denne "koseboka" er at jeg har brukt sånne ringersom kan åpnes til å holde boka sammen. Dermed kan man bare åpne ringene og ta ut det motivet man vil bruke.
Og man kan også fylle på ved behov . . . hvis man ikke vil lage en ny.

Her er punchene og diesen jeg har brukt på "koseboka" mi:

Ønsker dere alle sammen en flott og herlig sommer. Får bare håpe sola har lyst til å besøke oss igjen.
Det blir nok lite blogging og kommentering på meg de neste ukene. Vi har ikke nettverk på hytta, men det skal bli litt deilig og...

25 kommentarer:

Trine sa...

Så flott bok du har laget:) Jeg har også laget meg en sånn som jeg bruker til ulike farge kombinasjoner. Som et oppslagsverk på en måte:)

God tur på hytta:)

Klem.

Marianne-db sa...

Så herlig sommerferie bok! Nydelig malt Tilda, du er jo en mester med distressene også du!
Skal ikke se bort ifra at jeg stjeler ideen din, dette er jo supert å ta med seg på hytta :-) Nyt fridagene, håper dere får en fin sommer!
Klem, Marianne.

Linda sa...

Åh, jeg er målløs, noe så nyyyydelig!!
Og hvilken genial ide! :)
Mulig jeg stjeler den ;)
Tusen takk for inspirasjonen du gir meg til å lage all verdens "duppeditter" i stedet for bare LO-er :)

Sommerklem fra meg til deg :)

Anne Bente sa...

OMG noget såååå nydeligt.super flot det hele.

100000 tak for at du deltager på Card and scraps udfordring.

klemmmmmm

Elisabeth sa...

En kjempe nydelig kosebok.
Det blir nok kjekt å sette seg ned å fargelege i denne boka.
Du må kose deg i ferien.
God sommer=)
Klem.

Katarinas Lille Verden sa...

Hei Gro.
nydelig bok du har laget.
God sommer Katarina.

Debs sa...

Stunning work as always Gro.
Love the soft shabby chic feel to this.
Thanks for playing Free & Easy with us at Allsorts this week.
Good luck
Debs xx

Pysselfröken sa...

Denna är helt bedårande! Supersöt helt enkelt! Tack för att du deltar i Vintage udfodring.

Juls sa...

this is so beautiful! I love the soft colours! Hugs Juls

Anonym sa...

En alldeles nyyyydelig kosebok, for en fin idè :) Kjempefine farger og detaljer:)
Ha en fin ferie og kos deg masse, jeg reiser også på ferie nå, ned til Drammen/ Oslo, må ha meg en kosetur til Bikuben iallefall når jeg er på de kantene:))
Ferieklem Lill

❤ Kaia sa...

Vannvittig flott.
Kanskje jeg skulle laget meg en sånn til ferien...
God Sommer
Klem fra Kaia

Sissel sa...

Wow så lekker, nydelige Tildaer du har fargelagt. Lurt med de ringene!
Kos deg med ferie, fargelegging og forhåpentligvis masse sol :o)
God ferie!!!
Klem Sissel

Mette sa...

Wow, sååå nydelig og flott kosebok! Smart ide og flott å ta med seg på ferie!

Tusen takk for at du deltar i vår utfordring!

Klem fra Mette i card and scrap

Pop's Cards sa...

Hi sweetie, this is just gorgeous I love the image and your colours are fab, thanks for joining us at JM/HS this week, hugs pops x

Ida sa...

Hei!
Herlig med ferie!:)
Jeg håper du IKKE får bruk for boka i ferien, nå vil vi ha sol og sommer!
Men at den er nydelig er det liten tvil om.
God ferie!
Klem

yvette sa...

I love this card/book idea!! Thank you for the inspiration.

Michele Roos sa...

Such a gorgeous project Gro. Love the colouring and the design. Hugs Michele x

Trine Pedersen sa...

Så lurt å lage en kosebok, den var aldeles nydelig.

Ha en nydelig sommerferie!

Klem, Trine :)

Bente sa...

Så flott bok - kjempesmart - burde lage en slik jeg også - for det ser jo jammen ikke ut som om det blir noe sommer her på vestlandet :(
Nydelig pyntet og flott fargelegging som alltid!
Takk for at du deltar hos Sketch Saturday denne uken.
Klemmer fra Bente

Heidi sa...

Så flott bok:-) Kjempefint fargelagt! For en flott ide:-)

God sommer til deg! Klem

Hege sa...

For en god idé! Flott bok du har laget!

Takk for at du deltar hos VintageUdfordringen!

Cazza sa...

Oh wow, this is absolutely stunning! Your colouring is amazing and I love the soft colour combo.
Thanks for joining in the fun with us this week over at Sketch Saturday :o)
Hugs,
Cazza
xxx

Anette sa...

Lækkert delikat kort med smukke sarte farver. Tak for din deltagelse i vintage Udfordringen.

Henrikke sa...

EN helt fantastisk nydlig bok med så herlige detaljer!! Skikkelig duse og lekre farger. Og for en fantastisk IDE! :) Herlig!
Tusen takk for at du deltar med vintage utfordringen.
Klem fra Henrikke

Knerten sa...

Fantastisk flott bok, Gro. Dette er i grunnen er kjempeflott gave til en som scrapper også :-) Stilig !