onsdag 16. juni 2010

DT - Karens Doodles SC #15 og DT - North Star Stamps

Ny onsdag betyr ny utfordring hos Karens Doodles Scandinavian Challenge. Denne gangen er det et felles tema for alle utfordringsbloggene. Og tema for denne 15. utfordringen er "SUMMERTIME". Det skulle jo være et passende tema . . . iallefall her på østlandet.
Jeg har laget ukens kort etter skissen hos Sketchy Colors, og legger kortet inn som bidrag der.
Ellers har jeg brukt motivet "On The Beach", som dere kan finne i Karens nye nettbutikk, her.


- O - O - O - O - O -

Neste kort er laget med stempler fra North Star Stamps. Det er et kort med et litt mannlig tema, så kortet er mitt bidrag til 3 utfordringer:
Cupcake Craft #95: One For The Boys
Stamptacular #63: Tribute to all Fathers
Allsorts #56: Lace and/or Buttons

Tøft tog-motiv til gutta, og to tekst-stempler - alt fra North Star Stamps.
Mønsterark fra Maja.
Siden det er et manne-kort, har jeg sydd sikk-sakk rundt


søndag 13. juni 2010

SKJØNNE LILLE TILDA

Er ikke denne lille Tilda'en bare nydelig. Jeg stemplet henne opp fra Gry-Heidi da vi hadde scrappedag hos Hege.
Jeg har fargelagt henne i det som egentlig er min favoritt farge: GUL. "Problemet" med gult, er at jeg ikke har sett så veldig mange mønsterark jeg virkelig har likt. Men så fant jeg dem hos Maja-design . . . hvor ellers.

Jeg har rufset alle kanter og endelig fått tatt i bruk symaskina igjen. Rufsekantene har også fått litt glitterlim (Copper)

Motivet er fargelagt med promarkers: Satin, Caramel, Cocoa, Umber, Blush, Oatmeal, Apricot, Ivory, Buttercup, Sunflower, Gold og Sunkissed Pink.

Hjertepunch fra Martha Stewart, billet fra Moia og blomster fra Prima og Storyteller.

Sett fra siden . . .

Dette kortet har jeg sendt inn som søknad til design-teamet til det nye Sukkersøtt.


torsdag 10. juni 2010

DT - Moia og bursdagsbarnet

Da er vi ferdige med dagens bursdagsfeiring. Bursdagsbarnet er fornøyd, og mamma har "overlevd". Her er kortet jeg laget til han. Det er ganske enkelt, men jeg ble fornøyd. Og Håkon synes Henry var skikkelig kul. Noen ser sikkert at jeg har tegnet øyne på han - jeg måtte bare.
Teksten er fra Moia.
Her er dagens hovedperson, med krone, i samlingsstunden i barnehagen i dag.

Gratulerer med Dagen, lille vennen min.

onsdag 9. juni 2010

DT - Karens Doodles Scandinavian Challenge #14

Til den 14. utfordringen hos Karens Doodles Scandinavian Challenge har Nancy laget en skisse.
Jeg har brukt et motiv som heter "Butterfly and Bee", og er en "700 follower freebie" på Paper Craft Planet. Alle motivene til Karen er nå å finne i nettbutikken hennes, som dere finner her.

Motivet er fargelagt med promarkers, og jeg har brukt et 6x6 ark fra Websters Page. Med så nydelig mønsterark trengs det ikke mye pynt, da papiret er pynt nok i seg selv.
Vi i Design-teamet gleder oss til å se hva dere lager. Men husk at for å delta, må dere bruke motiv fra Karens Doodles.

Ønsker alle en flott kveld. I morgen skal vi feire 6-åringen vår hele dagen til ende . . .

søndag 6. juni 2010

Passion for Promarkers og Dåpskort

Endelig har jeg noe å vise fram igjen.
Det første kortet er til Passion for Promarkers #54 der tema er "Bøker/Books".

Søte Tilda stemplet jeg opp av Gry-Heidi da vi var på Scrappedag hos Hege i går. Tusen takk, Hege, for en fantastisk dag, og for at jeg fikk være med. Vi var 9 stk hjemme hos Hege og koste oss hele dagen. For meg var det også deilig å komme igang igjen etter 1 1/2 uke uten å gjøre noen ting.

Motivet er selvfølgelig fargelagt med promarkers. Og arkene er vel nesten like selvfølgelig fra Maja-design. Dette er JUNI-siden i kalenderen til min mor. Igjen - bedre sent enn aldri...


- o - o - o -

Så et dåpskort. Dette ble laget før jeg ble syk, men siden barnedåpen ikke var før idag, ville jeg ikke legge det ut.
Kortet er et bestillingskort fra min kjære venn Epleskrell.

Og igjen - promarkers og Maja-design. Motivet fra Lilly of the Valey har jeg fått av Angella. Teksten er min favoritt fra North Star Stamps.

Baksiden av kortet . . .

Da vil jeg få ønske alle en riktig flott uke. De to neste ukene blir rimelig hektiske her, med avslutninger både her og der, men jeg håper det skal bli litt tid til å være kreativ innimellom . . .

torsdag 3. juni 2010

Snart tilbake :o)

Er snart tilbake på blogg-fronten. Energien og lysten til å lage noe begynner så smått å komme tilbake - heldigvis. Så nå ser jeg fram til en flott dag hos Hege (Bestevenn) på lørdag.

onsdag 26. mai 2010

Passion for Promarkers #53 - 1års feiring.

Da er det tid for bidraget mitt til Passion for Promarkers #53. Denne uken feirer de 1 år - HIPP HURRA - og tema denne uken er Anything Goes.
Det blir ikke mye skriving i dag. Er hjemme fra jobb med en stygg hoste og en kropp som verker, så dere får se bilder istedet - de er det endel av.

Motivet er i allefall fargelagt med promarkers, med en "ny" teknikk jeg har testet ut. Synes det ble riktig så bra. Er faktisk veldig fornøyd med blomsterpotta :o) Hjertene i bordene rundt er tegnet for hånd, og så markert med svart tusj.



Ny tekst fra North Star Stamps.
Sommerfuglen er også farget med promarkers.


Jippi, den "tålte" nærbilde . . .



Ønsker alle en fin, fin dag. Selv skal jeg slappe av på sofaen.

DT - Karens Doodles SC #12 og "Pay it Forward"

Det er tid for utfordring #12 hos Karens Doodles Scandinavian Challenge. Denne gangen har vi en "oppskrift" til dere: 3 blomster, 2 mønsterark og 1 blonde/bånd.
Til dette kortet har jeg brukt skissen hos Sketch Saturday #104.
I tillegg er kortet mitt bidrag til Sketchy Colors #25 - der de denne gangen vil se prosjekter i jordfarger. Håper dette går inn under deres "definisjon" av jordfarger, det gjør det i allefall hos meg.

Ikke så mange bilder å vise fram i dag - er faktisk ikke ferdig med å pynte inni . . . Ja, jeg vet jeg har lovet, men det går sånn når man bruker restepapir og man ikke sørger for å ha nok :o(

Så over til "Pay it Forward". Jeg var med på dette hos Hanna for et par uker siden, og i dag lå det jammen en superflott pakke i posten. Tusen takk, Hanna, det var en super pakke. Gleder meg til å bruke det.
Det betyr også at jeg skal sende en overraskelse til 3 stykker. Det blir de 3 første som kommenterer på dette innlegget, og som skriver at de gjerne vil være med på min "Pay it Forward". Det innebærer at du som vil være med gjør det samme til 3 personer hos deg.